právě se nacházíte: Úvod » Změníte se? » Zdraví » 10 rychlých rad, jak se zbavit nadýmání

10 rychlých rad, jak se zbavit nadýmání

Nadýmání nejen vypadá špatně, ale především se kvůli němu cítíme nepříjemně. Naštěstí se s ním nemusíte smířit, stačí dodržovat jen několik zásad. Krátkodobou zkušenost s nadýmáním má téměř každý, jeho nejčastější příčinou je nadměrné množství plynů ve střevech, nikoliv zvýšený obsah vody v těle, jak se někdy tvrdívá.

Rada první: Vyhněte se zácpě
Pokud trpíte zácpou, jezte potraviny bohaté na vlákninu od cereálií, ovoce, zeleniny, ořechů až po semínka (denní doporučená dávka je 25 mg pro ženy a 38 pro muže). Zároveň se ujistěte, že dostatečně pijete (asi 6 – 8 skleniček denně) a součástí vašeho životního stylu je i fyzická aktivita nejméně třicet minut pět dní v týdnu.

Rada druhá: Nechte se otestovat na alergie a nesnášenlivosti na jídlo
Nesnažte se sami předpovídat, jaké druhy potravin vám můžou způsobovat nadýmání, zbytečně byste se tak mohli připravit o důležitou součást vašeho jídelníčku. Alergie či nesnášenlivosti, časté jsou například problémy s laktózou, dokáže potvrdit jen lékař pomocí speciálních testů. Pokud máte podezření, sami mu navrhněte jejich provedení. Nejen, že vám řekne, čeho se vyvarovat, ale zároveň vám doporučí potraviny, kterými je můžete nahradit, abyste nepřišli o tělu potřebné živiny.

Rada třetí: Nejezte tak rychle
Rychlé jedení a nedůkladné žvýkání může vést k polykání vzduchu. Zpomalte a vychutnejte si každé jídlo, jen tak z něho budete mít opravdu požitek a ve výsledku toho sníte méně. Vyhraďte si na ně vždy alespoň 30 minut času. Nezapomínejte, že zažívání začíná v ústech a něčím tak banálním jako je důkladné žvýkání dokážete zredukovat i nadýmání.

Rada čtvrtá: Pozor na perlivé nápoje
Bublinky v perlivých nápojích můžou být také jednou z příčin, proč se potýkáte s nadýmáním. Zkuste je nahradit neperlivými nápoji ochucenými například čerstvým citrónem, nebo se alespoň pokuste zredukovat jejich množství. Vhodnou alternativou může být například chlazený mátový čaj.

Rada pátá: Nepřežeňte to se žvýkačkami
I když žvýkání přináší i některá pozitiva pro naše zdraví, například napomáhá k větší produkci slin, může mít i efekt zcela opačný. Pokud jste si na žvýkačky příliš zvykli, zkuste je vyměnit za tvrdý bonbon nebo přikusujte něco zdravějšího, třeba nadrobno nakrájenou zeleninu.

Celý článek naleznete zde: http://www.toplekar.cz/archiv-clanku/x10-rychlych-rad-jak-se-zbavit-nadymani.html